Rynek Infrastruktury
– Taka sytuacja może potrwać nawet kilka lat, dopóki rząd nie uzmysłowi sobie, że drogi trzeba oddać w ręce prywatne – mówi Maciej Grelowski, ekspert BCC, przywoływany przez "GDP".
Zgodnie z deklaracjami samych koncesjonariuszy wprowadzanie osobnego systemu opłat może się rozpocząć już w przyszłym roku, w przypadku Autostrady Wielkopolskiej i w 2013, w przypadku A4 biegnącej z Katowic do Krakowa, pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Obok systemu ViaToll, obowiązującego na odcinkach państwowych, byłyby to w sumie trzy osobne systemy opłat za przejazdy drogami.
– W obecnej sytuacji jedyne, co może zrobić rząd, to dopilnować, by spółki, wprowadzając własny system, uwzględniły interes państwa. Brak reakcji byłby dużym i kosztownym błędem – podkreśla Henryk Klimkiewicz, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.